Переваги та недоліки цифрових фотокамер

maque.org.ua

Вітаю. Плануючи придбати цифрову фотокамеру, надибав на цікавий параграф у навчальному посібнику “Основи комп’ютерної графіки”. Тому сьогоднішній допис являє собою безсоромний плагіат, який може бути цікавим, якщо Вас цікавить те, у чому, власне, полягають переваги та недоліки цифрових фотокамер.

Цифрові технології професійної фото- та відеозйомки розвивають з 1980-х років. Побутові цифрові фотоапарати з’явилися на початку 1990-х років: це були чорно-білі пристрої, що за якістю поступалися плівочним фотоапаратам, а за ціною наближалися до гарної кольорової відеокамери. З середини 1990-х років почалося масове виробництво любительских та напівпрофесійних цифрових фотокамер. Серед професіоналів стали користуватися популярністю цифрові приставки до традиційних фотоапаратів. А побутові цифрові камери перетворилися в універсальні прилади для розв’язування великого переліку задач, зокрема в нетрадиційних для класичної фотографії галузях. У гонку цифрових технологій включилися всі провідні виробники фото- обладнання. Ці технології розвиваються настільки стрімко, що цифрові фотокамери наздоганяють (думаю, що вже наздогнали: навчальний посібник видано у 2004 році – трохи застарів) традиційні плівочні за якістю зображень та ціною. Цифрові фотокамери наполегливо завойовують загальний інтерес, але потрібного успіху ще не досягли; навіть найпростіша з них коштує дорого; до того, як цифрова фотокамера стане першим помічником фотографа, потрібно вирішити ряд проблем, основні з яких ми розглянемо нижче.

Проблема якості зображення. Студійний цифровий фотоапарат професійної якості коштує надто дорого для пересічного фотографа, не кажучи про любителя. В усіх інших випадках результати зйомки значно гірші за ті, що можна отримати за допомогою звичайної 35-міліметрової плівки: традиційні фотокамери, маючи сторічну історію вдосконалювання технологічних процесів, гарно відтворюють неперервні кольори; цифрові камери є новачками та зв’язані дозволом зображень (роздільною здатністю). Так, 55-міліметровий негатив можна без помітної втрати якості спроектувати на достатньо великий формат (залежно від його світлочутливості). На відміну від цього, більшість недорогих цифрових фотокамер надають зображення з таким малим дозволом, який годиться лише для перегляду зображень на моніторі.

Проблема кількості фотознімків. У процесі зйомки звичайним фотоапаратом, потрібно періодично заміняти касету з відзнятою фотоплівкою. З цифровим фотоапаратом ситуація не краща: доводиться заміняти дискети 3,5″ які вміщують 30-40 кадрів розміру 640×480 у форматі з кольоровою гамою 16 млн. кольорів. Якщо ж користуватися дорогою картою флеш-пам’яті, то зйомка закінчиться дуже швидко: в розпорядженні буде невелика кількість знімків, а для продовження зйомки після заповнення пам’яті необхідно підключити фотоапарат до комп’ютеру.

Проблема заміни джерел живлення. Однією з найпривабливіших властивостей цифрових фотокамер є відсутність необхідності постійно купляти нову плівку, але доведеться так само часто міняти батарейки.

Переваги цифрових фотоапаратів. Визначальною перевагою, завдяки якій цифрові фотоапарати успішно продають, є зручність у користуванні. Якщо важлива швидкість, то за допомогою цифрової фотокамери можна вже через декілька хвилин після зйомки кадру мати його в себе на моніторі.
Більшість цифрових фотокамер споряджено LCD-кранами (рідинно-кристалічними дисплеями – РКД), за допомогою яких можна: настроюватися на зображення; переглядати відзняті кадри, викидаючи непридатні або нецікаві кадри та вивільняючи місце в пам’яті фотоапарату. Цифрові фото- та відеокамери, обладнані LCD-екранами, можна підключати до принтеру та відправляти знімки на друк, обминаючи комп’ютер: попередній перегляд відзнятого матеріалу виконують на LCD-екрані. Цифрові фотокамери – гарна допомога тим власникам Web-сторінок, які бажають запропонувати online-спільноті свій каталог фотографій: дозвіл відзнятих зображень ідеально підходить для Internet, а швидкість та простота зйомки й обробки зображень додають ще одну перевагу.

Цифрова камера не просто заміняє плівочну, а й виконує додаткові функції медіа-колектору, мультимедійного носія інформації: можна записувати звук та рухомі об’єкти, супроводжувати знімки анотаціями, записувати текст та пов’язувати його з зображеннями, тобто формувати мультимедіа-продукт (ведуться роботи над технологією отримання фотозображень, що за якістю переважають знімки на 55-міліметровій плівці). Оскільки цифрові фотокамери розраховані на декілька типів даних та їх комплексну обробку, в масового споживача змінюються уявлення про видавничу справу та носії інформації. Навіть у найдешевших моделях цифрових фотокамер є можливість керувати пам’яттю камери: переглядати, відбирати та видаляти непотрібні кадри.
Таким чином, цифрову фотокамеру можна охарактеризувати, як комп’ютер з проекційним пристроєм. Цифрова камера є пристроєм, який керує пам’яттю та виведенням, записує звук та відео. До такої камери вбудовують процесор та операційну систему з ПЗ, наприклад, таким, що дозволить запрограмувати камеру на зйомку прискореного руху або буде з’єднувати окремі кадри в панораму, записувати анімацію, здійснювати монтаж та вставляти спецефекти. Такі компанії, як Sharp та Nikon, пропонують продукти, що являють собою комбінацію цифрових фотокамер та PDA- персональних цифрових секретарів.

Джерело:
Основи комп’ютерної графіки. Навчальний посібник./Під ред.В.Є.Ходакова. – К.:Центр навчальної літератури, 2004.– сторінка 169.

You may also like

5 comments

  1. Стаття однозначно стара – які дискети 3.5″, який кадр розміру – 640х480 – це ж 0.3 Мпк, яка дорога флеш-пам’ять

  2. Так, є таке. Схоже, треба читати її між рядками 🙂

  3. дякую, було весело)
    крім старості ше й опечатки типу “LCD-кранами”.

  4. Перепрошую. Буду уважнішим та сучаснішим надалі 🙂

  5. так стаття як з минулого століття, я маю нигу з 2002 і дані виглядають новіше