Створення flash-анімації за допомогою програми SwishMAX

maque.org.ua - Українською про SWiSHMax

І знову я пишу на конкурс і сподіваюсь, моя стаття про  SwishMAX Вас чогось навчить і Ви дізнаєтесь щось нове.

У цій статті я покажу три  приклади, за допомогою яких ми вивчимо основи програми SwishMAX. Спочатку я розкажу, як створити анімацію,потім текстовий банер різними  анімаційними ефектами і  створимо кнопку з простими  ефектами сайту і взнаємо як додати музику у ролик.

Приклад 1. Створюємо анімацію.
Думаю, найпростіший приклад Flash-анімації  – це  “очі, що бігають”. Створімо їх! Відкриваємо вікно програми і в ньому вибираємо What do you want to do? (Що ви хочете зробити) пункт Start a new empty movie (створити новий проект-анімацію). На закладці Movie вікна Scene вибираємо фон для нашого проекту і встановлюємо для нього розміри. Використаймо значення за замовчуванням  – білий фон, розмір 400 на 300.

На панелі з інструментами закладки Layout: Scene_1 вибираємо інструмент для створення еліпса. Намалюйте в робочій області цю фігуру, після чого заливаємо наш еліпс жовтим кольором, для цього потрібно у настройках вікна Scene (закладка з назвою – Shape) встановите колір заливки – жовтий. А зараз ми створимо дублікат: виділяємо  лівою кнопкою миші створений об’єкт, копіюємо його в буфер обміну (ctrl + c) і вставляємо назад у проект (ctrl + v).

Робимо ще один еліпс, він буде меншого розміру і  фарбуємо ми  його в чорний колір. Знову робимо дублікат нашого другого еліпса .Тепер розташовуємо всі еліпси так, щоб вони нагадували очі.

Дві чорні зіниці будемо групувати в один проект, для цього утримуючи кнопку CTRL, виділяємо їх, викликаємо правою кнопкою миші контекстне меню програми і вибираємо команду Grouping> Group as Group. Після цієї команди  два маленьких еліпса будуть переміщатися як один шар, тобто разом.

SwishMAX

Клацаємо на часовій школі на 20 кадр. На шкалі анімації з’явиться біла ділянка, яка позначає часовий відрізок анімації. Виділіть згруповано об’єкти і перемістіть їх на деяку відстань таким чином, щоб вони змінили своє положення всередині фігур з більшою площею.

Після того різання цієї операції в робочій області з’явиться пунктирна лінія, вказуючи на траєкторію руху об’єкту. На панелі інструментів Control Toolbar натисніть кнопку Play Movie і відтворіть створену вами анімацію.

Увімкнувши фантазію і витративши небагато часу на проект, можна доповнити малюнок і отримати таке зображення. Для цього використовуйте інструменти Line,Pencil.

Готову анімацію зберігаємо  у форматі SWF. Для цього робимо такі команди File>Export> SWF. Тепер цю анімацію ми можемо подивитись будь-яким flash-плеєром.

SwishMAX

Якщо вам потрібно зробити HTML-сторінку, яка буде містити вашу флеш-анімацію, виконуємо такі команди  File> Export> HTML + SWF. При цьому крім SWF-файлу програма згенерує HTML-код, який необхідний для вставки SWF-файлу у ваш сайт.

Приклад 2. Створення банера з текстом

У цьому прикладі ми постараємось зробити  банер з рекламою і використанням анімаційного ефекту. SwishMAX має  великий каталог шаблонів, на основі яких можна створювати банери стандартних розмірів чи будь-якиих інших . Виконуємо команду  File> New From Template, спробуймо зробити такий банер –  Full Banner (468×60).

На вкладці Movie вікна Scene встановлюємо колір фону – білий.

Беремо інструмент  Text і малюємо прямокутник, що визначає напрям тексту. Якщо просто клацнути по робочій області, текст буде розташований вертикально, що для цього типу баннера не підходить.

У вікні налаштувань створеного об’єкта (вкладка Text вікна Scene) впишіть потрібний текст, а також підберіть його розмір,  колір (у мене наприклад – синій) і накреслення. Виділіть об’єкт і викличте контекстне меню. Програма SwishMAX дозволяє застосовувати величезну кількість ефектів, які розбиті на групи (про групи я писав вище). З групи Looping Countinuously виберіть ефект Surfin-Pass The Bucket. Ви побачите, що він з’явився на шкалі анімації.

SwishMAX

Не закриваючи це вікно з налаштуваннями, можна подивитися, як впливає зміна того чи іншого параметра на характер протікання анімації.Натиснувши на кнопку More Options, можна отримати доступ до більш детальних налаштувань ефекту. Як можна переконатися, кожен ефект має дуже велику кількість налаштувань, що дозволяє створювати унікальні і неповторні ефекти.

Готову сцену експортуйте у формат SWF. Для цього виконайте команду File> Export> SWF. Тепер цю анімацію програємо флеш-плеєром.

Приклад 3. Створення кнопки

Для створення простої кнопки в новому документі намалюйте відповідну форму кнопки за допомогою інструменту Ellipse, Rectangle або AutoShape. Додайте текст поверх цього об’єкта. Встановіть налаштування тексту і векторного об’єкта у вікні Scene.

Тепер перейдіть на вкладку Script вікна Layout і, натиснувши на кнопку Add Script, виконайте команду Browser / Network> getURL (…). У полі, що з’явилося getURL введіть посилання, на яку буде спрямований користувач після натискання кнопки, і натисніть Enter. Для того щоб посилання відкривалися в новому вікні браузера, в поле Window впишіть “_blank” (без лапок) та натисніть Enter. Щоб перевірити, чи працює посилання, натисніть кнопку Play Movie на панелі інструментів Control Toolbar і спробуйте натиснути на кнопку. У вікні браузера повинна відкритися, зазначена в налаштуваннях веб-сторінка. Якщо все вийшло, залишилося тільки експортувати її у формат SWF або SWF + HTML.

SwishMAX

Тепер перейдіть на закладку Button вікна Scene і поставте “прапорці” навпроти опцій Has Separate Over State, Has Separate Down State і Has Separate Hit State. Ці опції означають, що кнопка буде змінюватися при:

Has Separate Over State – наведенні курсору на кнопку
Has Separate Down State – після натискання на кнопку
Has Separate Hit State – при натисненні на кнопку.

Для встановлення параметрів кожного із станів кнопки розгорніть список Button у вікні Outline. Ви побачите, що для кожного із станів кнопки можна задати свої параметри для тексту і векторного об’єкта. Крім описаних вище станів ви побачите ще одне – Up State. Воно описує зовнішній вигляд кнопки в звичайному стані. Змініть настройки для об’єктів у режимах Up State або Over State і натисніть кнопку Play Movie на панелі інструментів Control Toolbar. При підведенні курсора до кнопки її зовнішній вигляд повинен змінюватися.

Приклад 4. Додавання фонової музики в ролик

Щоб додати в проект фонову музику, виконайте такі дії. Створіть у програмі анімаційну сцену, у робочому вікні Layout викличте правою кнопкою миші контекстне меню програми і виберіть команду Script> Sound> playSound (…). Автоматично на екрані відкриється закладка Script робочого вікна, в якому буде відображатися вставлений скрипт. Виділіть рядок playSound (). У нижній частині вікна програми відкриється вікно з настройками звукового файлу. За допомогою кнопки Import вкажіть розташування на жорсткому диску необхідного звукового файлу в форматі wav або mp3. Його назва з’явиться у вікні програми.

Для створення цієї простої кнопки ми не використовували жодних ефектів, але якщо хочеться чогось більш складного, можна використовувати наявний у програмі об’єкт Button.

Цей об’єкт можна створити окремо за допомогою команди Insert> Button або ж перетворити на кнопку вже наявні у нас об’єкти Text і векторний малюнок. Для виконання останньої операції виділіть обидва об’єкти, утримуючи кнопку Shift, і виконайте команду Modify> Grouping> Group As Button. Після цього ви побачите, що у вікні Output замість об’єктів Text і Shape з’явився об’єкт Button.

SwishMAX

Спробуйте переглянути анімацію. Якщо Ви все зробили правильно, анімаційну сцену повинна супроводжувати вибрана Вами фонова музика. Дякую за увагу.

Учасник конкурсу(maque.org.ua скоро 3 роки)


Як і завжди, будемо раді відповісти на Ваші запитання, вислухати Вашу критику, зауваження та поради.

Якщо вміст цієї статті Вам видається корисним та цікавим, поділіться посиланням на нього через Твіттер, Фейсбук, Google + чи Vkotakte.

Дуже дякую,
адмін (Колос Віталій)


You may also like

13 comments

  1. Дякую за урок, для мене як новенького в цій програмі все гарно розписано

  2. Цікава анімація вийшла, дякую за урок

  3. блін, крок з пунктирною лінією пропустила))) все працює дякую!