Професійна реставрація фото (частина друга)

Це друга частина серії постів про реставрацію старої фотографії. Перша частина тут.

Крок 12

Тепер повторимо той самий процес з відновленням вуха. В залежності від фотографії, вам можуть знадобитись різні опції з меню Free Transform Tool. Для вуха я використав Warp. Також я додав трохи волосся на правій скроні – я його відзеркалив, та змінив розмір. Потім я пройшовся по цій ділянці інструментом Clone Stamp.

Нехай вас не турбують назви моїх шарів. Наступним буде етап ретушування, але я неочікувано вирішив поправити скроню. Тому шар під назвою «Layer 1» – це реставрація скроні.

Крок 13

Після обробки великих ділянок, я знову берусь за Clone Tool та підкориговую нерівності. Це я роблю у новому шарі під назвою «Ретуш». Краще зменшити непрозорість при роботі з Clone Tool – так ви зможете працювати більш поступово. Просто пройдіться курсором по потрібних ділянках, допоки не побачите бажаний результат. Звісно, без збільшення (Ctrl + Z) вам у цій роботі не обійтись.

Крок 14

Зазвичай при ретуші прийнято створювати окремі шари для кожної ділянки. Якщо ви не хочете плутанини з шарами, злийте їх в один, коли завершите ретуш. Я зазвичай роблю багато шарів, а потім зливаю їх в декілька окремих, в залежності від області зображення, з якою я працював.
Але не поспішайте зливати шари, тому що якщо ви це зробите, ви вже не зможете їх змінити. Краще залишити їх розділеними та виправляти помічені недоліки.

Крок 15

Отже, ми завершили етап реставрації.

Крок 16

Далі ми виділяємо всі шари та робимо з них групу (Ctrl + G). Поверх групи я створюю ще один шар. Натисніть Ctrl + Shift + Alt + E та назвіть шар «Зернистість». Тут ми займемося прибиранням зернистості. Хочу дещо зазначити з цього приводу.
Як ви бачите на картинці нижче, я залишив у своєму PSD файлі оригінал фото як фоновий шар, і потім вимкнув його. Краще завжди тримати оригінал напохваті, щоб було зручніше порівнювати та дивитись на прогрес вашої роботи.

Порада: якщо тримати клавішу Alt та клікати на значок ока, що стоїть біля фонового шару, то ви робите видимим лише цей шар, а всі інші стають невидимими. Дуже зручний спосіб швидко порівнювати оригінал та результат.

Крок 17

Тепер беремося за прибирання зернистості. Це можна зробити багатьма способами, але тут я використав фільтр Noise, опція Reduce Noise. Для наочності я перебільшив з налаштуваннями; в моїй оригінальній роботі я виставив 8 потужності та 20 деталізації.
Раджу вам відкрити діалогове вікно з детальними опціями, та у синьому каналі виставити 20 потужності та 0 деталізації. У зеленому каналі теж варто підвищити потужність та понизити деталізацію, а червоний залиште без змін. Так, на фото залишаться зернисті деталі, але вони не привертатимуть зайвої уваги.

Крок 18

Після зменшення зернистості переходимо до збільшення різкості. Для цього найбільше підійде фільтр High Pass Sharpening. Коли ви його застосовуєте, краще зменшити всі налаштування.
Для цього уроку я обрав занадто високі налаштування, вам їх краще зменшити. Найбільш різкими вам важливо зробити контури. Також, зауважте декілька технічних моментів. Якщо це фото піде на друк, краще надмірно навести різкість, бо принтери зазвичай друкують трохи нечітко.
Після застосування фільтра, змініть Blending Mode на Overlay або Soft Light. Я зазвичай налаштовую різкість з перебільшенням, і потім просто зменшую непрозорість шару.

Порада: Краще робити різкими лише частини фотографії. У прикладі, наведеному нижче, я створив маску та замалював все окрім обличчя – лише ця ділянка стане більш різкою. Часто такий метод застосовують лише до очей.
Так само можна висвітлити або затемнити частини фотографії, використовуючи маску та налаштування кривих. Якщо ви бажаєте зробити очі світлішими, зробіть новий шар, натисніть Ctrl + I, щоб інвертувати маску – так, щоб вона стала повністю чорна – а потім білим замалюйте очі. Так буде легше і швидше, ніж замальовувати все непотрібне чорним.

Крок 19

Останній крок – це налаштування контрастності. Я це зробив за допомогою S-образної кривої. Я цього не робив у своїй першій роботі, тому вам раджу це зробити до того, як ви змінюватимете різкість. Я часто застосовую комбінацію Ctrl + Shift + Alt + E, щоб зробити новий шар з уже існуючих, і тут я вчинив би саме так.
Розмістіть шар кривих понад шаром «зернистість», потім злийте всі шари, що попід новим, в один. Після цього, збільшіть різкість за допомогою фільтра High Pass, не чіпаючи налаштування кривих – про всяк випадок, якщо знадобиться щось виправити.

Завершення
Отже, таким є процес реставрації старої, рваної фотографії. Пам’ятайте, що всі методи, використані в цьому уроці, можуть працювати ще більш багатогранно. Завжди експериментуйте і шукайте нові шляхи, які допомогли б вам досягти якомога кращого результату.

You may also like